Evidenta Persoanelor
Serviciul se referă la eliberarea actului de identitate la: expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei, reschimbare (schimbarea actului de identitate înainte de expirarea termenului de valabilitate).
Situațiile enumerate în legislația incidentă, în speță art. 19 din OUG. nr.97/2005 pentru eliberarea unui act de identitate:
- expirarea termenului de valabilitate,
- modificarea numelui și prenumelui titularului,
- a datei ori locului nașterii,
- în cazul schimbării domiciliului,
- în cazul schimbării denumirii sau rangului localitații, sau străzilor, al renumerotării imobilelor, sau a rearondării acestora, al inființării localităților , sau străzilor,
- în cazul atribuirii unui nou CNP,
- în cazul deteriorării actului de identitate, al pierderii, furtului, distrugerii,
- când imaginea facială din actul de identiutate nu mai corespunde cu fizionomia titularului,
- schimbării sexului,
- anulării actului de identitate,
- pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit dar sunt valabile.
IMPORTANT DE ȘTIUT:
Formularele se listează pe o singură foaie A4, față-verso, se completează cu majuscule și se semnează doar în fața lucrătorului de la ghișeu.
În toate cazurile de schimbare a actului de identitate sau de înscriere a reședinței este obligatoriu consimțământul unuia dintre proprietarii spațiului de locuit;
În cazul prezentării extraselor de carte funciară și a adeverințelor eliberate de către primăriile arondate, acestea nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile;
În toate cazurile de schimbare a actului de identitate trebuie prezentate certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie.