Evidenta Persoanelor

Evidenta Persoanelor

Serviciul se referă la eliberarea actului de identitate la: expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei, reschimbare (schimbarea actului de identitate înainte de expirarea termenului de valabilitate).

Situațiile enumerate în legislația incidentă, în speță art. 19 din OUG. nr.97/2005 pentru eliberarea unui act de identitate:

  • expirarea termenului de valabilitate,
  • modificarea numelui și prenumelui titularului,
  • a datei ori locului nașterii,
  • în cazul schimbării domiciliului,
  • în cazul schimbării denumirii sau rangului localitații, sau străzilor, al renumerotării imobilelor, sau a rearondării acestora, al inființării localităților , sau străzilor,
  • în cazul atribuirii unui nou CNP,
  • în cazul deteriorării actului de identitate, al pierderii, furtului, distrugerii,
  • când imaginea facială din actul de identiutate nu mai corespunde cu fizionomia titularului,
  • schimbării sexului,
  • anulării actului de identitate,
  • pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit dar sunt valabile.

IMPORTANT DE ȘTIUT:

Formularele se listează pe o singură foaie A4, față-verso, se completează cu majuscule și se semnează doar în fața lucrătorului de la ghișeu.

În toate cazurile de schimbare a actului de identitate sau de înscriere a reședinței este obligatoriu consimțământul unuia dintre proprietarii spațiului de locuit;

În cazul prezentării extraselor de carte funciară și a adeverințelor eliberate de către primăriile arondate, acestea nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile;

În toate cazurile de schimbare a actului de identitate trebuie prezentate certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie.